Obiective turistice Bistrița - Școala de Muzică și Arte Plastice

Scoala de Muzica si Arte Plastice Bistrita

Şcoala de Muzică şi Arte Plastice Bistriţa

Primele clase de muzică ( I ) şi arte plastice (a V–a), au început să funcţioneze pe lângă Şcola Generală nr.2 din oraş încă din septembrie 1969. În anul 1972, odată cu sporirea numărului de elevi, a fost înfiinţată o unitate şcolară independentă sub numele de Şcoala de Muzică şi Arte Plastice. În anul 1973, noua unitate de învăţământ s–a mutat în localul din strada Alexandru Odobescu nr.4, într–o clădire veche (construită în anul 1895), ce a fost renovată şi unde, formându–şi treptat baza materială, funcţionează şi în prezent.

Astăzi, şcoala dispune de o sală de spectacole cu 80 de locuri (unde sunt prezentate producţiile claselor de instrumentişti); 8 săli de cursuri, 20 de săli mici de instrumentişti (aici de lucrează individual), o bibliotecă, o fonotecă, două săli de concert şi o sală de sport. Din anul 1977 ia fiinţă şi Liceul de Muzică, secţia teoretică.

Şcoala este încadrată cu profesori de specialitate (muzică, muzică instrumentală), care asigură studiul muzicii cu aplicaţii concrete spre un instrument (vioară, violă, violoncel, pian, clarinet, flaut, chitară).

În anul 1998, artele plastice se transferă la Liceul de Arte Plastice "Corneliu Baba", din Bulevardul Independenţei nr.3–5, unitate şcolară nou înfiinţată. Liceul funcţionează în două corpuri de clădiri (în suprafaţă de 3.096m2), în care sunt amenajate zece ateliere de specialitate, unde se instruiesc şi învaţă elevi de la clasele IX–XII.

Instruirea de specialitate se realizează sub îndrumarea cadrelor didactice calificate în domeniu: desenului, picturi de şevalet, artei munumentale, sculpturii, ceramicii, arhitecturii, designului vestimentar şi textilelor.

La nivel gimnazial, activitatea didactică se desfăşoară pe grupe de câte trei elevi, pentru fiecare clasă. Pentru clasele a IX–a şi a X–a se găsesc două specializări: arte plastice şi arhitectură design.



[ Sus ]         [ 0 Comentarii - Adaugă comentariu ]         [ vizualizări: 3166 ]